Koronavaksinasjon i Siljan i sommer

Kommunen har fått estimatet på antall vaksinedoser i sommer, og starter nå innkalling  til vaksinering i sommerukene.

Neste uke (uke 26) har Siljan kommune fått tildelt 96 doser Pfizervaksine som blir førstedose for 96 personer.

I uke 27 får vi totalt 72 doser, 54 førstedoser og 18 andredoser, og da begynner vi å vaksinere gruppe 10, altså de mellom 18 og 24 år og 40-44 år.

Vaksinekoordinator Solveig V. Vestby forteller også at nå har kommunen fått estimat på antall doser vi får tildelt i sommer, så denne og neste uke starter arbeidet med å innkalle til vaksinering i uke 27, 28 og 29.

Alle innbyggere i Siljan får SMS med tildelt time for vaksinering. Det er ikke nødvendig å ringe kommunen eller fastlegen for å sette seg på venteliste.

Har du akkurat flyttet til kommunen er det viktig at du kontakter kommunen slik at vi får deg inn i kommunens vaksinasjonsprogram.

Utenlandsstudenter bes også kontakte kommunen om mulighet for å få tatt koronavaksinen.

Her finner du oppdatert koronainformasjon og vaksineinformasjon fra Siljan kommune.

Koronainformasjon med råd og regler for hele landet kan du følge med på helsenorge.no.

Publisert: 25.06.2021 14.42