Siljanungdom vant NM i Shortcar

«Siljan er stolt av deg», sa ordfører Kjell A. Sølverød til den nybakte NM-mesteren i Shortcar Bandit Petter Sæves Waskaas da vi troppet opp på Mølleåsen i Siljan med en liten oppmerksomhet.

Petter som er 16 år, har drevet med motorsport siden han var 6 år, og med god støtte fra foreldre har han nå altså kommet så langt som å bli NM-mester i Shortcar! Shortcar er en liten, lett og ekstremt rask racerbil, men for Petter startet det med gokart da han var 6 år. For å vinne NM tittelen i år har han deltatt i 6 løp med 12 finaler, så det har blitt mye løp den siste tiden sier den blide og stolte Siljangutten som til daglig går på TIP-linja på Skogmo vgs., og ikke overraskende, på bilmekanikerlinjen.

Petter viser stolt fram bilen sin, som er en 4-takters motorsykkelmotor med et sterkt og lett rørchassis. Den går fra 1-100 på ca. 2,6 sekunder, og har en toppfart på ca. 240 km/t...! Petter har et team rundt seg med to kamerater fra Drammen som sørger for at bilen er i topp stand, og så er det foreldre og besteforeldre da, som gode støtter og tilretteleggere - det hadde ikke gått uten dem sier han, og sponsorene da! Petter Sæves Waskaas har jobbet hard og målbevisst mot denne NM-tittelen, men drømmen er å fortsette med rallycross, hvis han får råd...! Vi kan ikke annet enn å heie på Siljangutten som viser at med målbevisst hard jobbing kan man nå langt!

Gratulerer med NM-tittel i Shortcar Petter!

Ordfører overrekker blomster til Rolf Øverbø på YX-Siljan
Siljan er stolt av deg sier ordfører Kjell A. Sølverød

Petter Sæves Waskaas i Shortcaren sin
Petter viser stolt fram doningen hant vant NM-tittelen i