Ny fastlege i Siljan

Etter 12 år som fastlege/ kommunelege i kommunen vår, slutter Christine Lund Langeland den 1. mai 2018.

Ny fastlege/ kommunelege er nå ansatt.

Jelena Parat er 32 år, opprinnelig fra Estland, men har bodd i Norge siden 2013. Hun behersker det norske språket meget godt. Hun er gift, har 2 små barn og bor i Skien.

Sin medisinske utdannelse tok hun i Estland. Hun har jobbet blant annet som fastlege/akuttmottakslege i Finland. I Norge har hun jobbet som fastlege i Kviteseid kommune og de 4 årene har hun jobbet ved indremedisinsk avdeling ved sykehuset Telemark. Ved sykehuset har hun hatt praksis ved lunge, nyre/hormon, blod kreft avdelingene.

Hun er nå i svangerskapspermisjon, men vil starte opp i legepraksisen fra 1. august.2018

I perioden 1. mai til 1. august vil hun jobbe enkelte dager frem til hun overtar listepraksisen for fullt i august.

Vi takker Christine Lund Langeland så mye for solid innsats gjennom alle de årene hun har vært i Siljan, og ønsker henne lykke til i ny legepraksis i Skien kommune.

Og så ønsker vi Jelena Parat velkommen til Siljan!!

Publisert: 08.03.2018 14.01