Med MOT til å glede andre

Hvert år arrangeres MOT til å glede-dagen den 23.november. Ungdommer og voksne over hele landet har denne dagen et felles mål: Spre glede! Siljan kommune er en MOT-partner, og skal selvsagt markere MOT til å glede- dagen i år igjen.

MOT til å glede-dagen handler om å ha MOT til å bry seg om andre. Et viktig stikkord er: tenk enkelt! Gled bussjåføren, gode venner, naboen, farfar på aldershjemmet, læreren, bestemor som sitter alene, klassekamerater, butikkansatte, kollegaer eller barna i barnehagen.

Ha litt ekstra fokus på å si hei, gi et smil, en tommel opp og kanskje til og med en klem til noen som trenger det. Det kan kreve litt ekstra MOT, men glede smitter og verdien til sammen blir veldig stor.

MOT tror at nøkkelen til et varmere og tryggere samfunn er robuste ungdommer, som inkluderer alle. MOT oppfordrer derfor til å ha ekstra fokus på å sørge for at ALLE er inkludert ved å kanskje gå litt utenfor komfortsonen.

Siljan ungdomsskole skal markere dagen ved at noen elever skal være sammen med barna i barnehagen mens andre elever skal være på sykehjemmet.

En stor del av elevene skal ha siste finpussen på årets skolerevy. som settes opp torsdag 23. og fredag 24. november. Og i år er det en forkortet utgave av musikalen Grease som vises. Velkommen til alle i Siljan til en hyggekveld med ungdommer som viser mot, utlodning og kakesalg. Inngangen koster kr 10,.

Gled noen du også, vær med på å gjøre dagen til årets varmeste dag!

Publisert: 20.11.2017 09.29