Skole og barnehage i Siljan fortsetter med gult nivå.

Fra 27. mai starter fase 2 av regjeringens gjenåpningsplan for landet, og smitteverntiltakene lettes. Dette gjelder for Siljan kommune, med unntak av for skole og barnehage.

I møte med kriseledelsen i dag, ble det besluttet, etter råd fra smittevernlegen, at skolene og barnehagene i Siljan fortsetter på gult nivå så lenge det er forhøyet beredskap i våre nabokommuner.

De andre grenlandskommunene er på tiltaksnivå 5B med tilleggsregler frem til 3. juni, hvor det skal gjøres nye vurderinger ut i fra smittesituasjonen. Siljan er en del av et felles bo- og arbeidsområde i Grenland og i tillegg er 40 % av de ansatte i skole og barnehage bosatt i de andre grenlandskommunene. Dette er begrunnelsen for fortsatt gult nivå.

Les om de nasjonale tiltakene fra 27. mai her: FHI

Publisert: 25.05.2021 17.05