Velkommen som ny ordfører i Siljan

Elisabeth Hammer (Krf) ble formelt valgt og ønsket velkommen som ny ordfører i kveldens kommunestyremøte og Kjell A. Sølverød fra SP ble valgt som varaordfører for neste valgperiode.

Det konstituerende kommunestyremøtet valgte også medlemmer til de ulike utvalgene for den neste valgperioden 24.10.23 ut valgperioden.

Ordfører Elisabeth Hammer overrakte blomster og takket Kjell A. Sølverød for hans innsats som ordfører i to perioder.

Da de formelle valgene var gjort, gratulerte Kjell A. Sølverød Elisabeth Hammer, og takket Administrasjonen for godt samarbeid i sine 8 år som ordfører.

Kommunedirektør Jan Sæthre takket de som har gått ut av kommunestyret, og spesielt Kjell A. Sølverød, for samarbeidet, romslighet og takhøyden.

Thomas Høiseth (SP) takket og gratulerte, og ønsket velkommen nye medlemmer i kommunestyret. og oppfordret alle nye medlemmer å spørre mye - ingen spørsmål er dumme!

Øystein Ekli (A) sa at det er godt å se at det er noen som har lyst til å drive politikk i Siljan og at det er vilje for å drive Siljan videre, og hvor viktig det er å lytte til innbyggerne.

Dag Jøran Myrvang (A) hadde en oppfordring til de nye politikerne: spør og grav, spør og grav, for det lærer dere mye av - Si det du mener og bruk talerstolen!

Halvor Staulen (SP) – ser fram til godt samarbeid videre.

Til slutt takket ordfører Elisabeth Hammer for tilliten, det minste parti fikk bli ordfører i bygda, og hun oppfordret alle til å hjelpe henne å være en god ordfører for alle innbyggerne i Siljan. Gode innspill mottas med stor takk! Politikk og uenighet er naturlig - det er det som skaper utvikling, men det er viktig med raushet og toleranse slik at alle kan være venner utenom de politiske diskusjonene.

Fullstendig oversikt over utvalgsmedlemmer publiseres i morgen.

Tidligere og nåværende ordfører 24.10.23

Publisert: 24.10.2023 20.27