Gruppevaksinasjon i Siljan

Siljan kommune er i gang med å klargjøre samfunnssalen for vaksinasjon av innbyggerne i Siljan. Fra uke 5 vil vaksinasjon foregå i samfunnssalen.

Det er fortsatt prioriteringsrekkefølgen fra Folkehelseinstituttet som gjelder.

Det er fortsatt stor usikkerhet om hvor mange doser kommunen får av Covid-19-vaksinen hver uke. Om lag 1 900 innbyggere i Siljan vil få tilbud om vaksinen og alle skal vaksineres to ganger, så vaksinasjonsarbeidet vil pågå utover våren.

Innbyggere mellom 18 og 65 år uten underliggende sykdommer må følge med på hjemmesiden når deres alderstrinn er satt opp for vaksinasjon og møte opp i samfunnssalen når deres tur kommer. Alle andre blir kontaktet av kommunen og får beskjed om tid og sted for oppmøte. Det er ikke nødvendig å ringe fastlegen eller kommunen for å melde interesse for vaksinen.

Alle som er vaksinert med første dose, innkalles til en ny time for å få dose 2.

Mer informasjon om koronavaksine på Folkehelseinstituttets hjemmeside

Publisert: 20.01.2021 12.48