Korona - status i Siljan pr. 5.2.21

Denne uken (også) har de ansatte på helseavdelingen i Siljan kommune gjort en kjempejobb med testing, smittesporing og sørget for god pleie på sykehjemmet!

3 helsepersonell testet positivt forrige uke og flere ansatte ble satt karantene, så nok en gang har alle på helseavdelingen trådt til ekstra og sørget for at alle oppgavene har blitt utført! All honnør!!

Per i dag, fredag 5. februar er det nå 10 personer som er i isolasjon etter å ha testet positivt for Covid-19, mens 65 personer er i karantene.

Det har vært utført testing av 150 personer for Covid-19 denne uken.

Vaksinestatus

Denne uken fikk vi 8 hetteglass med koronavaksine, og disse har gått til å vaksinere andre dose til resten av beboerne på sykehjemmet, i tillegg har 8 helsearbeidere i kommune fått vaksine. Ytterligere 30 nye innbyggere over 85 år har også fått sin første dose.

Totalt i Siljan er det nå vaksinert 86 personer med første dose med Pfeiser-vaksinen, og 22 personer har fått andredosen. Det betyr at 74 innbyggere er vaksinert i tillegg til 12 helsepersonell.

Neste uke

Uke 6 får vi 7 hetteglass med vaksine, og da vil 25 personer under 85 år få vaksinen, og 5 nye helsearbeidere bli vaksinert. Enda er det slik at de som blir tilbudt vaksine blir kontaktet!

Publisert: 05.02.2021 15.45