Ikke slipp opp enda!

Samfunnet åpnes gradvis - er det da nødvendig å fortsette med alle smitteverntiltakene vi må forholde oss til i dag?

JA - vi må fortsetter dugnaden, å vaske hender, holde avstand og være mest mulig hjemme - det er til og med enda viktigere nå!

I Siljan har vi vært veldig heldige med lave smittetall og ingen døde, men vi har stått sammen, som lokalsamfunn og sammen med hele Norge og fulgt råd og veiledning på hvordan vi skal leve livene våre. Vi har hjulpet hverandre, holdt avstand, vasket hendene – vi har rett og slett holdt ut sammen!

Er det greit å slippe opp litt, nå som til og med barnehagene og småskolen er så smått i gang igjen, frisøren, fysioterapien og andre en-til-en tjenester starter opp igjen?

NEI sier helsemyndighetene klart og tydelig!

De sier også at det er takket være lojal og ansvarsbevisst befolkning vi har fått så god kontroll over Koronaviruset som vi har. MEN den kontrollen kan vi veldig fort miste – så vi må fortsette!

Folkehelseinstituttet hjelper oss med en oversikt over reguleringer og råd for hvordan vi skal forholde oss til hverandre og verden, for å beholde kontrollen over viruset akkurat nå, og så vet vi jo at ting endrer seg stadig vekk, så følg med!

Kan jeg....?

Dra på hytta – Ta en båttur – Dra på fest – Handle – Besøke besteforeldre – Treffe venner utendørs – Reise til utlandet – Dra på fritidsreise – Gå tur og drive friluftsliv – Dra på kafè?

Ja listen med spørsmål vi har er enda lengere!

Få svarene, altså rådene og reguleringene fra helsemyndighetene her:

Og skal vi holde litt, mye eller helt avstand?

Vi kan ikke gjøre vanlig ting på vanlig måte i år - VI MÅ HOLDE UT!

Publisert: 30.04.2020 08.58