Forlengelse av regionale tiltak

Tiltaksnivå 5A i den nasjonale covid-19-forskriften videreføres til og med 8. april for kommunene Siljan, Bamble, Porsgrunn og Skien.

Etter ønske fra kommunene og dialog mellom statsforvalter, FHI og Helsedirektoratet videreføres tiltakene i en rekke kommuner.

Tiltakene videreføres til og med 8. april for kommunene Siljan, Bamble, Porsgrunn og Skien.

Tiltakene videreføres til og med 11. april for kommunene Holmestrand, Horten, Tønsberg, Færder, Sandefjord og Larvik.

Dette medfører en videreføring av regionale tiltak fastsatt av regjeringen for de nevnte kommunene i Grenlandsområdet og i Vestfold og Telemark.

Statsforvalteren gjennomfører en ny vurdering med samtlige kommuner i fylket onsdag 7. april. Hensikten vil være å vurdere smittesituasjonen, effekt av tiltak og økt mobilitet gjennom påskehøytiden.

Dette er gjeldende tiltak fram til og med 8. april

Les mer på regjeringen.no