Auto`n i Siljan fikk velfortjent pris

Bransjen har gitt Rolf Øverbø og hans ansatte på YX-Stasjonen i Siljan, eller Auto`n, som den heter lokalt - sin gjeveste pris, «Årets selveier 2018». Ordfører Kjell A. Sølverød ønsket å fortelle Rolf at Siljan kommune er stolt av han, og takknemlig for alt han bidrar med for Siljan, både for tjenestene han tilbyr, men også for at han tør å satse og investere i Siljan og at det blir lagt merke til hvordan han bryr seg om menneskene i bygda!

Juryen la til grunn både kvantitative, men ikke minst kvalitative kriterier for utnevnelsen forteller regionsleder i YX Frank Strand oss, når vi ringte og spurte hvorfor akkurat Rolf fikk denne prisen. Mye godt arbeid over lang tid, som har toppet seg med de siste årenes investeringer!

Selvfølgelig teller tallene på hvordan driften av stasjonen går, men det er først og fremst for Rolf Øverbø sine kvaliteter som en ypperlig ambassadør for kjeden og en forbilledlig leder som teller, forteller regionleder Frank Strand. I tillegg har Rolf en positiv og offensiv holdning til investeringer i stasjonen. Det har han vist med utbyggingen av fasaden på stasjonen, verkstedet og investeringen på matserveringen, noe som han har utmerket seg med i YX-sammenhenger.

Rolf får fram det beste i sine ansatte slik at de fremstår som trygge blide og sikre ansatte. Han har gode rutiner på HMS, både for sine ansatte, men også for kundene. Rolf har tydeligvis en høy stjerne blant kunder, ansatte og folk i Siljan. Stasjonens facebookside forteller mye om Rolf sin holdning og posisjon i Siljan.

Rolf selv er stolt, men ble ifølge han selv veldig overrasket over å bli nominert, men fullstendig overveldet da han vant hele prisen – og så med utdeling på fasjonable Palaise Des Festivales i Cannes – en opplevelse i seg selv. Men han understreker at dette ikke hadde vært mulig ute de fantastisk flotte ansatte han har, og støtten fra selskapet.

YX Bensinstasjonen i Siljan er ikke bare en bensinstasjon – den er også, stedet du får god service, god mat med Siljans bestes soft-is og gigant-burger ;-), blide og trygge ansatte, en hyggelig møteplass i bygda. «Vi er stolt av deg», sa ordføreren!

Gratulerer!

Ordfører overrekker blomster til Rolf Øverbø på YX-Siljan