Oppdatering inn i helgen

Smittetrykket i Siljan er for tiden relativt høyt, med 6 nye smittede den siste uken. Kriseledelsen har jevnlige møter, og følger nøye med på utviklingen.

Kapasiteten på testing og smittesporing er god.

Skolene og barnehagene er fremdeles på grønt nivå, noe de håper å kunne fortsette med ut skoleåret, men er klare for å gå over på gult nivå dersom det blir nødvendig ut i fra smittesituasjonen.

Sykehjemmet har forsterket sine smitteverntiltak, med økt bruk av munnbind. Alle pårørende som skal på besøk må ha på munnbind og ikke oppholde seg i fellesarealer og ganger unødvendig. Felles arrangement er avlyst, og julegudstjenesten på sykehjemmet blir i år kun for beboerne.

Neste uke skal det settes 312 vaksine-doser på to dager. Da er alle over 65, helsepersonell og de med underliggende sykdom i Siljan fått tilbud om 3. dose koronavaksine.

De ansatte i kommunen som har mulighet for det uten at det går ut over driften, har nå hjemmekontor.

Servicekontoret er åpent hver dag. Ønsker du kontakt med noen i kommunen, ring saksbehandlerne direkte, eller ring sentralbordet 35942500.

Vi går inn i helgen med oppfordring om at

• Er du syk holder du deg hjemme
  • Hold god avstand til folk – unngå håndhilsning og klemming
  • Bruk munnbind når du er ute blant folk og ikke kan holde 1 meter avstand