Ekstra kommunestyremøte 25. januar

Eventuell deling av Vestfold og Telemark fylkeskommune er saken som skal behandles i dette møtet, som skjer digitalt kl. 18:30.

Fylkestinget vedtok i møte 15. desember 2021 at kommunene skulle høres i spørsmålet om eventuell deling av Vestfold og Telemark.

Fylkeskommunen har oversendt beslutningsgrunnlag (se sakspapirene) til de 23 kommunene i Vestfold og Telemark og bedt om behandling av spørsmålet i kommunene . Kommunene er bedt om å sende protokoll til fylkeskommunen innen utgangen av 27 januar.

Fylkestinget skal i sitt møte  15. februar 2022 da ta stilling til om det skal søkes om deling av Vestfold og Telemark . Til dette møtet skal det være avklart hva kommunene og sivilsamfunnet mener, slik at fylkestinget kan ta med seg kommunenes mening inn i sine vurderinger.

Kommunedirektøren legger fram to alternativer til vedtak.
Alternativ a) Vestfold og Telemark fylkeskommune ønskes delt eller
Alternativ b) Vestfold og Telemark fylkeskommune ønskes ikke delt.

Les sakspapirene til kommunestyremøtet her

Si din mening!

Det er nå du som innbygger kan si din mening om denne saken , og måten du må gjøre det på er å ta kontakt med din lokalpolitiker i kommunen. (Politisk organisering i Siljan)

Følg kommunestyremøtet

Vil du følge møtet på Zoom, send epost til post@siljan.kommune.no for å få lenke til møtet.

Publisert: 12.01.2022 10.54